Hoppträningen

Red för Johanna Forsman idag som är min nya tränare. Vi gjorde ganska mycket övningar där hästarna skulle få tänka lite själva. Vi började med travbommar, sedan gick vi vidare till att trava in i en kombination. Därefter fortsatte vi med att hoppa ett räcke med ett litet sockerbitshinder före. Slutade med att hoppa studs till ett räcke.

Amir kändes fin och lagom pigg. Kunde bli lite stark då jag försökte hålla ihop honom ordentligt mot hindrena, men Johanna tyckte jag räddade honom lite mycket då han egentligen skulle få tänka själv. Ska även träna mycket tempoväxlingar så att Amir orkar korta upp sig ordentligt. Johanna sa att det var länge sen hon såg oss, att det såg jätte bra ut och var stor skillnad sen sist hon såg mig och Amir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0