Hästdag

Började dagen med att fara till stallet och göra iordning, sedan bar det av till Vännäs med Ida, Anna och Ewelina för att titta när Ida hopptävlade. När vi var klara i Vännäs blev det att fara tillbaka till stallet och rida.

Blev ett dressyrpass på banan med mycket ridning på volt. Från början var han loj och seg i munnen, väldigt mot. Blev arg på honom, men fick direkt dåligt samvete för jag vet att det inte hjälper, så jag hoppade av, tog av honom sadeln och red barbacka resten av passet. Började göra galopp, halt, galopp, halt osv för att få honom att lyssna. Efter det blev han mer framåt och började komma loss. När han gick där jag ville ha honom gav jag mig.

Imorgon blir det bara en lugn tur i skogen så han är pigg och glad på söndag.
            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0