Hoppträning+Road trip

Lite kort om hoppträningen - Vi började med att travhoppa en linje med travbommar emellan. Sedan fortsatte vi med att hoppa studs på mittlinjen till en oxer. Funkade bara bra och Amir höll sig lugn. Tillsist hoppade vi en långsida med bågar. Först ett cavaletti hinder, båge till oxer, båge till cavaletti hinder. Amir funkade väldigt bra på hackamore och lyssnade jättebra. Frida tyckte jag skulle rida på hackamore nästa träning också för då ska vi hoppa bana.

Om gårdagen - Vi hade väldigt roligt igår. Jag, Amanda, Freddie, Jesper & Jacob hade moppe och Josse, Olivia & Viccy åkte. På vägen till stan fick jag lite problem med moppen, eller rättare sagt med bromsskivan/bromsklossarna så den började gå jätte tungt, men som tur var så hjälpte Freddie mig och då gick den finfint igen. Vi hann bara en bit så pajade Jespers moppe så han kunde inte fortsätta köra. Vi bestämde att jag, Josse, Olivia & Amanda skulle fortsätta till stan och de andra skulle komma senare när det fixat Jespers moppe. Så vi fortsatte och när vi kom in till stan körde vi till pappas jobb, volvo, och drack varm choklad och innan vi körde vidare så tankades det.

Amir behövde komma ut en sväng så vi for förbi stallet. När allt var klart gasades det ner på stan där det blev middag på frasses och innan det blev hemfärd drog vi förbi på hemköp och köpte ben&jerrys.

På hemvägen började det snöa när det var ungefär en mil kvar, men vi tog oss hem ändå. Väl i Hörnefors brummade vi hem till Olivia. Det bjöds på varm choklad och bullar, sedan innan jag for hem högg vi in på ben&jerrys. Nu bjuder jag på lite bilder!

Hemma hos Jesper när vi väntade på alla segproppar.

Fredrik på plats!

Jesper & Fredrik samtalade lite.

När alla var på plats fortsatte vi mot stan.

När vi var i stan drog vi förbi statoil för Amanda skulle köpa olja.


Matglada typer på Frasses!


Avslutar med en smexig bild på mig & mina fina flickor!


Hade sjukt roligt, detta måste göras om inom en snar framtid!
                               pusss/emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0