Home

Hej! Kom hem från stallet för ett tag sedan. Amir fick komma ut 1½ timme idag. Men jag red på banan,markarbete, så det var därför det tog lite längre tid för jag drog fram lite hinder och bommar. På ena långsidan la jag ut tre stycken travbommar och på andra långsidan byggde jag upp ett hinder. Höjden låg på ca 40-50cm. Jag red lite volter och ställde honom inått/utåt, sedan fortsatte jag på travbommarna som gick gallant. Sedan blev det galopp hopp över lillhindret som även det gick bra. Tillsist gjorde jag så att jag först red över travbommarna, sedan fattade jag galopp och hoppade hindret. La även till en volt ibland. Amir skötte sig väldigt bra och gick så fint så :)

Red förresten för första gången på hackamore och det funkade jätte bra!

Nu ska jag gå ut och kolla om moppen vill ta sig en tur. Avslöjar senare vilka skydd Amir fick, (för övrigt passade dom bara bra). pusss/emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0